قدرت مثبت اندیشی

مثبت اندیشی

این خبر دلگرم کننده است: افرادی که سابقه خانوادگی بیماری قلبی داشتند و همچنین دیدگاه مثبتی داشتند، یک سوم کمتر در معرض حمله قلبی یا سایر رویدادهای قلبی عروقی در طی 5 تا 25 سال نسبت به افرادی بودند که دیدگاه منفی تری داشتند.

این یافته از کارشناس جانز هاپکینز،  لیزا آر. یانک، MPH ، و همکارانش است. این یافته حتی در افرادی با سابقه خانوادگی که دارای بیشترین عوامل خطر برای بیماری عروق کرونر بودند و افراد مثبت از جمعیت عمومی 13 درصد کمتر از همتایان منفی خود در معرض حمله قلبی یا سایر رویدادهای کرونری بودند.

یانک و تیمش با استفاده از ابزار نظرسنجی که شادابی، سطح انرژی، سطح اضطراب و رضایت از سلامت و زندگی کلی فرد را ارزیابی می‌کند، دیدگاه «مثبت» در مقابل «منفی» را تعیین کردند. یانک می گوید، اما برای ارزیابی مثبت بودن خود نیازی به نظرسنجی ندارید. “من فکر می کنم مردم تمایل دارند بدانند که چگونه هستند.”

امید و قلب شما

امید

مکانیسم ارتباط بین سلامتی و مثبت بودن همچنان مبهم است، اما محققان گمان می‌کنند که افرادی که مثبت‌تر هستند ممکن است بهتر در برابر آسیب التهابی استرس محافظت شوند. احتمال دیگر این است که امید و مثبت اندیشی به افراد کمک می کند تا تصمیمات بهتری برای سلامتی و زندگی بگیرند و بیشتر روی اهداف بلندمدت تمرکز کنند. مطالعات همچنین نشان می دهد که احساسات منفی می تواند پاسخ ایمنی را تضعیف کند.

با این حال، آنچه  واضح است،  این است که قطعاً یک پیوند قوی بین “مثبت” و سلامتی وجود دارد. مطالعات اضافی نشان داده اند که نگرش مثبت نتایج و رضایت از زندگی را در طیفی از شرایط بهبود می بخشد – از جمله آسیب مغزی تروماتیک،  سکته مغزی  و تومورهای مغزی.

آیا می توانید سمت روشن خود را تقویت کنید؟

یانک می‌گوید اگرچه شخصیت مثبت چیزی است که ما با آن متولد شده‌ایم و نه چیزی که ذاتاً بتوانیم آن را تغییر دهیم، گام‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود دیدگاه خود و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی انجام دهید.

به سادگی بیشتر لبخند بزنید.

به سادگی بیشتر لبخند بزنید

یک مطالعه دانشگاه کانزاس نشان داد که لبخند زدن – حتی لبخند مصنوعی – باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون در موقعیت های استرس زا می شود. بنابراین زمانی که در صف ایستاده‌اید یا به خاطر یک موقعیت کاری یا خانوادگی دچار دود می‌شوید، چند دقیقه طنز درمانی را امتحان کنید. لبخند نزدن در هنگام تماشای یک ویدیوی خنده دار مورد علاقه دشوار است.

قالب بندی مجدد را تمرین کنید.

به‌عنوان مثال، به‌جای استرس در مورد ترافیک، از این واقعیت قدردانی کنید که می‌توانید یک ماشین بخرید و چند دقیقه اضافی را صرف گوش دادن به موسیقی یا اخبار کنید، و بپذیرید که مطلقاً هیچ کاری نمی‌توانید در مورد ترافیک انجام دهید.

ایجاد انعطاف پذیری

ایجاد انعطاف پذیری

تاب آوری توانایی سازگاری با موقعیت ها و ضررهای استرس زا و/یا منفی است. کارشناسان این راه های کلیدی را برای ساختن شما توصیه می کنند:

  • روابط خوب خود را با خانواده و دوستان حفظ کنید.
  • بپذیرید که تغییر بخشی از زندگی است.
  • به جای اینکه امیدوار باشید مشکلات ناپدید شوند یا منتظر بمانید تا خودشان حل شوند، روی مشکلات وارد عمل شوید.