کشف رسالت شخصی

چگونه رسالت شخصی خود را کشف کنید

چگونه رسالت شخصی منحصر به فرد خود را کشف کنید

چگونه رسالت شخصی منحصر به فرد خود را کشف کنید

یک کسب و کار نمی تواند بدون رسالت شخصی عمل کند. شما هم نمی توانید.

هر چیزی در هستی دلیلی برای وجود دارد، دلیل وجودی، مأموریتی مرکزی که آن – و به تنهایی – باید انجام دهد و تمام انرژی هایش حول آن می چرخد: رسالت شخصی خورشید تابیدن است. آب برای هیدراته شدن است. و مال پرنده است که پرواز کند. هر آفریده ای رسالت خود را می داند و تنها برای انجام آن وجود دارد.

هر انسانی نیز رسالتی دارد. اما انسان منحصر به فرد است: در حالی که به همه مخلوقات به جز انسان، رسالت شحصی خاص خود گفته شده است، انسان باید آن را کشف کند. در واقع، انسان حتی این تجمل را دارد که ایده یک رسالت شخصی را به کلی انکار کند. خیلی خوب بود اگر با یک دفترچه راهنما می آمدیم که رسالت شخصی ما را بیان می کرد. اما ما نبودیم! این واقعیت که ما آن تجمل را نداریم به ما می گوید که بخشی از رسالت شخصی این است که خودمان ماموریت را کشف کنیم.

رسالت شخصی عمومی نیست، اما منحصر به شماست. کشف رسالت شخصی خود کار ساده ای نیست. خوشبختانه، علائم و دستورالعمل های زیادی در مورد چگونگی انجام این کار به ما داده شده است.

POPP

POPP مخفف Personality(شخصیت) , (مردم)Opportunity , People(فرصت) و Places(مکان ها) است . این چهار چیز POPP زندگی شما هستند – آنها می توانند به شما در کشف و اجرای کشف رسالت شخصی شما کمک کنند. این چهار رسالت شخصی حاوی اطلاعات ارزشمند بی شماری هستند.

کلید کشف رسالت شخصی خاص شما در اینجا نهفته است: به تجربیات زندگی خود دقت کنید و خواهید دید که الگوهایی ظاهر می شوند که شما را به سمت دعوت خود هدایت می کنند.

شخصیت

شما شخصیت بی نظیری دارید. ویژگی های شما – چه ذاتی و چه تزکیه شده – طبیعت منحصر به فرد شما را مشخص می کند. طرز فکر شما، احساس شما، طرز لباس پوشیدن، نحوه برقراری ارتباط، نوع نگاه شما – اینها همه ویژگی های منحصر به فرد شما هستند.

تمام جزئیات خلق و خوی شما – اعم از مثبت و منفی، ویژگی ها و ضعف های شما – همه نشانه هایی هستند که شما را به سمت کشف رسالت شخصی شما هدایت می کنند. شما می توانید شرط ببندید که رسالت شخصی شما شامل استفاده از ویژگی های مثبت و پرورش ویژگی های منفی خود برای اصلاح خود و جهان است.

خودآگاهی اولین گام در رسالت آگاهی است. خودشناسی اولین گام در کشف رسالت شخصی است. شخصیت منحصر به فرد خود را بشناسید و یک قدم به درک کشف رسالت شخصی خود نزدیکتر شوید.

مثال: یک هنرمند می‌تواند از مهارت‌های خود برای باز کردن راه‌های جدید برای نگاه کردن به زندگی استفاده کند. یک روح حساس باید از همدلی خود برای امیدوار کردن مردم استفاده کند.

فرصت

فرصت های خاصی نصیب شما شد. خانواده و دوستان ارتباطات مختلفی را فراهم می کنند که می تواند انواع فرصت ها را باز کند. آموزش منبع دیگری از فرصت های منحصر به فرد است، همچنین منابعی که به دست آورده اید یا به ارث برده اید. پیشنهادات مختلف در طول زندگی شما به شما خواهد رسید. کسب و کار خانواده شما، معرفی یک دوست، حتی یک برخورد به ظاهر “تصادفی” ممکن است فرصت های جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد.

شما فرصت های زیادی دارید، چه حرفه ای و چه شخصی، به دست آمده یا موروثی. وقتی این فرصت‌ها واقعاً چه هستند شناخته می‌شوند، این فرصت‌ها به نشانه‌های اساسی برای کشف و انجام کشف رسالت شخصی شما تبدیل می‌شوند.

مثال: یک پزشک می تواند تصویر الهی از بدن جهانی انسان را با درک تصویر الهی از بدن فردی انسان روشن کند.

اگر صندوق امانات دارید، مطمئن باشید که این صندوق برای تغییر جهان وجود دارد.

اگر در اتاقک کار می کنید، زمان زیادی را صرف کولر آبی می کنید. نکته مهمی را در یکی از وقفه های متعدد آبرسانی خود به اشتراک بگذارید و ممکن است کشف رسالت شخصی شما فقط به پایین ترین سطح خود برسد.

مردم

افرادی که در زندگی خود ملاقات کرده اید و خواهید دید – خانواده، دوستان، همکاران، حتی به اصطلاح برخوردهای “تصادفی” با غریبه ها – همگی جرقه های اشتعالی دارند که می تواند شما را در کشف رسالت شخصیتان بیشتر راهنمایی کند.

این افراد نقاط قوت و ضعف خود را دارند. این واقعیت که آنها بخشی از زندگی شما هستند به این معنی است که کشف رسالت شخصی شما شامل برخورد با آنها است، حتی اگر رابطه ممکن است چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، از این افراد درس هایی می آموزید که به شما در مورد ماموریت خود می آموزد. هر یک از این افراد همچنین می‌توانند مربی باشند و به شما کمک کنند خود و تماستان را کشف کنید.

مثال: ممکن است مادرشوهرت در آنجا باشد تا تو را فروتن کند.

پستچی شما ممکن است به شما یاد دهد که شما نیز نوعی پیام را به آدرسی خاص تحویل می دهید.

آزمایش های زندگی که بهترین دوست شما از سر می گذراند ممکن است به شما در مورد توانایی شما برای کمک به دیگران بیاموزد.

مکان ها

مکان‌هایی که بوده‌اید—جایی که زندگی می‌کنید، جایی که به آن سفر می‌کنید، بخشی از POPP شما هستند. مسیرهایی که طی می کنید بعد دیگری به نقشه برداری کشف رسالت شخصی شما می بخشد. هر مکان شخصیت خاص خود را دارد و امکانات منحصر به فردی را ارائه می دهد. حتی یک مسیر انحرافی به ظاهر بی اهمیت، حتی مسیری که شما را ناامید می کند، ممکن است بخشی جدایی ناپذیر در مسیر کشف رسالت شخصی شما باشد. هر کجا که هستید همان جایی است که کشف رسالت شخصی شماست.

از نقطه نظر کشف رسالت شخصی، وقتی خود را در یک مکان خاص می یابید، به معنای واقعی کلمه خود را در آن مکان می یابید. و یافتن خود در یک مکان خاص نیز کشف رسالت شخصی شما در آن مکان است.

مثال: اگر در یک آپارتمان کوچک در یک ساختمان شهری زندگی می کنید، طبقه خود را به یک گردهمایی ماهانه معنادار دعوت کنید. اگر در یک خانه بزرگ در حومه شهر زندگی می کنید، شاید آن اتاق خواب اضافی منتظر یک مهمان باشد.

سفر به کشوری که فرهنگ آن کاملاً با فرهنگ شما متفاوت است، می تواند به شما نشان دهد که واقعاً برای چه چیزهایی ارزش قائل هستید و برای چه چیزهایی ارزش قائل نیستید.

شما ماموریت مشترک دارید

اولین قدم در انجام کشف رسالت شخصی شما این است که مشخص کنید کشف رسالت شخصی شما چیست. پیدا کردن کشف رسالت شخصی شما یک چالش است زیرا شما با دست گرفتن کاغذی به دنیا نیامده اید که روی آن نوشته شده باشد: “کشف رسالت شخصی شما این و این است.” حیوانات کار آسانی دارند—کشف رسالت شخصی هایشان از قبل برای آنها برنامه ریزی شده است. با این حال، شما به عنوان یک انسان فقط یک مخلوق دیگر نیستید. شما با روح انسانی و با ظرفیت استدلال آفریده شده اید. شما نوع خاصی از کرامت را حفظ می کنید، نوعی که با توانایی انتخاب همراه است، که منحصر به انسان است. به عنوان یک انسان، شما این توانایی منحصر به فرد را دارید که به POPP خود (شخصیت، فرصت ها، افراد و مکان های خود) نگاه کنید تا به کشف رسالت شخصی منحصر به فرد شما پی ببرید. این واقعیت که انسان ها با کتابچه های آموزشی همراه نیستند، نشانه مطمئنی است که یافتن کشف رسالت شخصی های ما بخشی از سفر است.

بررسی POPP شما ممکن است کمی کار ببرد. همیشه ایده خوبی است که با یک دوست عینی مشورت کنید که می تواند به شما کمک کند به این چهار زمینه نگاه کنید و ببینید که آنها چگونه ماموریت شما را تعریف می کنند. هرچه بیشتر روی این کشف سرمایه گذاری کنید، نتایج شما واضح تر خواهد بود.

هنگامی که تماس خود را تشخیص دادید، تمام ابزارها و منابع شما جهتی جدید و متمرکز به خود می گیرند. باشد که شما موفق باشید که کشف رسالت شخصی خود را کشف کرده و در آغوش بگیرید و آن را در کارهای روزمره خود پیاده کنید.

در واقع، شما می توانید با کارهای روزمره خود خداحافظی کنید، زیرا زمانی که ماموریت خود را می دانید، حتی ابتدایی ترین فعالیت ها نیز دارای معنا هستند.

برای درک بالاتر و بهتر از کشف رسالت شخصی در دوره آموزشی متاذهن ما شرکت کنید تا به صورت عملی به کشف رسالت شخصی پی ببرید.

علیرضا باقری

یادگیری مهارت های زندگی و تغییر باور