بهترین مدیتیشن صبحگاهی

توسط متخصص ذهن آگاهی و مدیتیشن استاد علیرضا باقری

چگونه بهترین مدیتیشن صبحگاهی خود را شروع کنیم؟

شروع روز با بهترین مدیتیشن صبحگاهی می تواند به آرامی، گیجی صبح را از بین ببرد و به ایجاد شرایط برای یک روز موفق تر به شما کمک کند.فرقی نمی کند که در ساعت 5 صبح یا 10 صبح از خواب بیدار شوید، استفاده از بهترین مدیتیشن صبحگاهی می تواند به شما در یک روز پر از موقعیت ها و جایگاهی خیلی عالی برای شما تبدیل شود.

اهمیت یک برنامه بهترین مدیتیشن صبحگاهی

وقتی روز خود را با بهترین مدیتیشن صبحگاهی شروع می کنیم، بهترین فرصت را به خود می دهیم تا قبل از انجام هر کاری کاملاً آگاه، کاملاً بیدار و کاملاً زنده باشیم. با ایجاد یک تمرین منظم بهترین مدیتیشن صبحگاهی، آرامش ذهنی و روابط شادتری را پرورش می‌دهیم که در آن مهربان‌تر هستیم و کمتر نسبت به خود و دیگران قضاوت می‌کنیم. با توجه به سرعت فعلی زندگی بسیاری از مردم، روزهای ما ممکن است کمی استرس و فشار را شامل شود. مردم تصور می کنند این نوع استرس صرفاً بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است، اما مدیتیشن می تواند به ما کمک کند تا زندگی خانگی و زندگی کاری خود را ماهرانه تر مدیریت کنیم.

آرامش واقعی همیشه وجود دارد، اما ما ابتدا باید از هر چیزی که چنین آرامش و وضوحی را پنهان می کند – سردرگمی، نشخوار فکری، انتظارات ما، صحبت های درونی مان را رها کنیم. وقتی با بهترین مدیتیشن صبحگاهی به آرامش می رسید، دیدگاه شما تغییر می کند و ممکن است احساس مثبت تری نسبت به خود و روز پیش رو داشته باشید.

مدیتیشن می تواند در هر ساعت از روز مفید باشد، اما مزایای غیرقابل انکاری وجود دارد که بهترین مدیتیشن صبحگاهی کوتاه به اندازه یک فنجان قهوه در برنامه روزانه شما گنجانده شود. صبح ها به دلیل ماهیت آرام خود می توانند بهترین زمان از روز برای ترکیب مدیتیشن باشند، در حالی که بعدازظهرها به احتمال زیاد با لیست کارهایی که همیشه در حال تغییر هستند، شلوغ هستند.

گنجاندن بهترین مدیتیشن صبحگاهی به معنای تلاش برای ایجاد یک روال صبحگاهی 3 ساعته نیست – بلکه در مورد کیفیت، تشریفات و انگیزه شروع است. مطالعات نشان می‌دهند که ما احتمالاً صبح‌ها قبل از اینکه خانه را ترک کنیم، تصمیمات بهداشتی بگیریم. اگر می توانید بیدار شوید و ورزش کنید یا یک صبحانه خوب درست کنید ، اضافه کردن بهترین مدیتیشن صبحگاهی 5 دقیقه ای راهی برای تغییر تمرکز از جسمی به ذهنی است. تقریباً می توانید مدیتیشن را به عنوان یک کشش صبحگاهی برای مغز خود در نظر بگیرید.

در یک مطالعه در سال 2018 که برنامه‌های صبحگاهی بیش از 300 فرد موفق را نشان داد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های روزهای آن‌ها یک روال صبحگاهی سازگار است. ما همیشه کنترل محیط اطراف یا امکانات رفاهی خود را نداریم، به خصوص زمانی که سفر می کنیم و برنامه های غیرقابل پیش بینی داریم. مدیتیشن تمرکز حواس صبحگاهی کاری است که می توان آن را در هر مکانی انجام داد: در رختخواب، نشستن در تاکسی، در هواپیما یا در حالی که منتظر مخلوط شدن اسموتی صبحانه خود هستید. می تواند پایه و اساس روز شما باشد، چیزی که همیشه می توانید به آن تکیه کنید تا شما را به آرامش در بدن و ذهن برساند.

فواید بهترین مدیتیشن صبحگاهی

مطالعات نشان می دهد که بیشتر افراد آنلاین در سراسر جهان 1 تا 3 ساعت در روز را صرف پیمایش در رسانه های اجتماعی می کنند که بیشتر آن حتی قبل از بلند شدن از رختخواب شروع می شود. این می تواند ذهن ما را برای روز آینده تیره و تار کند و همچنین نشان داده است که سلامت روان را کاهش می دهد و اضطراب را افزایش می دهد .

ده ها رویداد وجود دارد که در طول صبح ظاهر می شوند که خارج از کنترل ما هستند. این می تواند کودکان نوپا با خلق و خوی، ایمیل های “اضطراری” قبل از کار، ریختن قهوه روی پیراهن شما باشد. علاوه بر این، اگر به اندازه کافی نخوابیدید ، کار کردن با این تفاوت های ظریف با احساس راحتی سخت تر می شود و حتی می تواند با ادامه روز بر تصمیم گیری و عملکرد شناختی ما تأثیر بگذارد.

در یک مطالعه کلی در مورد دوره متاذهن من را  استفاده نکردید ، نشان داده شد که مدیتیشن در واقع به نظر می‌رسد که آمیگدال (که برج کنترل تشخیص تهدید مغز ما است) را کوچک می‌کند و در عین حال قشر جلوی پیشانی مغز را ضخیم می‌کند. مهارت های تفکر سطح بالاتر و اصلاح رفتار. ورزش کردن مغز به گونه ای که فرآیندهای فکری شما را تقویت کند، می تواند پشتیبانی و زمینه لازم را برای کنترل واکنش شما به موقعیت ها در طول روز فراهم کند.

مدیتیشن صبح تصویر جدید اجتماعی 1200

نکاتی برای شروع تمرین بهترین مدیتیشن صبحگاهی

اکنون که به برخی از دلایل مفید بودن مدیتیشن در صبح اشاره کردیم، چرا آن را در برنامه روزانه بیدار شدن خود قرار ندهید؟ ابتدا مشخص کنید که کجا می خواهید مدیتیشن کنید. به خوبی ممکن است تمرین را در حالی که هنوز در رختخواب هستید شروع کنید (ما پیشنهاد می‌کنیم به جای دراز کشیدن ، صاف بنشینید تا از جابجایی خودداری کنید). یا می توانید یک صندلی راحت، یک نقطه روی مبل، یک بالشتک در نقطه ای روی زمین پیدا کنید، یا حتی 10 دقیقه قبل از اینکه نیاز به حرکت داشته باشید سوار ماشین خود شوید، و زمانی را برای نشستن اختصاص دهید. شما تنها کسی هستید که بهترین مکان را برای اضافه کردن مدیتیشن به روال صبحگاهی خود می‌دانید، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

چه نوع از بهترین مدیتیشن صبحگاهی را باید امتحان کنید؟ مدیتیشن یک اندازه برای همه وجود ندارد. دوره متاذهن صدها گزینه را ارائه می‌دهد که شامل همه چیز از تکنیک‌های تنفس عمیق و مراقبه‌های راه رفتن هدایت‌شده تا مراقبه‌های نیمه هدایت‌شده و کاملاً هدایت‌نشده است. اگر زمان بسیار مهم است، مراقبه می تواند به کوتاهی یک دقیقه یا به اندازه یک مدیتیشن صبحگاهی کاملتر 10 دقیقه ای یا 20 دقیقه ای باشد.

برخی از آنها را امتحان کنید تا زمانی که قالب و سبک مدیتیشن را پیدا کنید که بهترین شروع روز شما باشد. شاید صبح، در حالی که هنوز از خواب بیدار می شوید، از ارتباط صدایی که شما را در مدیتیشن راهنمایی می کند لذت می برید، یا شاید اسکن بدن را ترجیح می دهید. بهترین مدیتیشن صبحگاهی هدایت شده می تواند تفکر خلاق را تقویت کند و تمرکز شما را تقویت کند ، که به ارتقای مهارت های تصمیم گیری بهتر در طول روز کمک می کند.

از سوی دیگر، ممکن است از سکوت یک مدیتیشن بدون هدایت لذت ببرید که در آن مدت زمان را تعیین می کنید (حتی می تواند کمتر از 5 دقیقه باشد) و راحت با افکار اولیه خود بنشینید. مدیتیشن بدون هدایت ممکن است شامل تجسم یا اسکن بدن باشد، در حالی که عمیقاً به نفس متصل است.

هنگامی که آماده شدید، در دوره دوره متاذهن در مورد اصول تمرکز حواس را فشار دهید – با خرید دوره متاذهن شما در دسترس است. با موارد ضروری وارد تمرین جدید خود شوید. سپس صدها تمرین برای خواب، استرس، تمرکز و موارد دیگر را بررسی کنید.

بهش فکر نکن فقط انجامش بده هر بار یک روز مصرف کنید. ممکن است بر خلاف عرق ناشی از تمرین فوراً متوجه مزایای تمرین مدیتیشن خود نشوید، اما مطمئن باشید تغییرات ظریف در افکارتان، نحوه درک و واکنش شما به رویدادها، و سطوح انرژی پایدار جدید به طور منفعلانه وارد دنیای شما خواهد شد.

مشخص کردن این زمان در همان ابتدای روز می تواند به شما کمک کند تا به احساس خود برگردید و با انتخاب شما به عنوان یک اولویت، مثبت اندیشی را تشویق کنید.

برای یادگیری بیشتر برای بهترین مدیتیشن صبحگاهی در دوره آموزشی متاذهن ما شرکت کنید تا با نحوه ساخت مدیتیشن شخصی خود آشنا شوید.

علیرضا باقری

یادگیری مهارت های زندگی و تغییر باور